کد خبر: 332313
۰
۰
نسخه چاپی

ماموریت اورژانس ۱۱۵ قم ۱۷ درصد کاهش یافته است

محمد شهیدی روز پنجشنبه افزود: سال گذشته کارشناسان مرکز اورژانس ۱۱۵، ۷۰ هزار و ۷۱۴ ماموریت و امسال ۵ هزار و ۷۸ ماموریت انجام دادند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به جرح و فوت،‌ اضافه کرد: در ۹ ماه سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۹۷ تصادف و امسال ۱۲ هزار و ۶۴۵ تصادف منجر به جرح و فوت در شهر و محورهای مواصلاتی استان قم رخ داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۹۸ نفر در این حوادث ترافیکی مصدوم شدند و امسال با کاهش ۱۷ درصدی، تعداد مجروحان ۱۶ هزار و ۵۸ نفر بوده است.

شهیدی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۲۲۵ نفر از مصدومان سال‌جاری به بیمارستان منتقل و پنج هزار و ۸۳۳ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی ادامه داد: از میان مجروحان سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۴۷۷ نفر به بیمارستان منتقل و هشت هزا رو ۴۲۱ نفر در محل حادثه درمان شدند.

به گفته وی،‌ در ۹ ماه گذشته و پارسال به ترتیب‌ ۱۰۲ و ۸۷ نفر در سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم بیان کرد: در ۹ ماه سال گذشته ۹ هزار و ۹۸۱ تصادف معادل ۶۰ درصد تصادفات و ۱۲ هزار و ۲۵۰ مصدوم معادل ۵۶ درصد مصدومان مرتبط به موتورسیکلت‌سواران بوده است.

وی افزود: در مدت مشابه امسال نیز هفت هزار و ۴۸۴ تصادف معادل ۵۹ درصد و هشت هزار و ۹۹۰ مصدوم معادل ۵۶ درصد مصدومان مرتبط با موتورسیکلت‌سواران بوده است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید