کد خبر: 332419
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم عزاداری فاطمیه با حضور آیت‌الله وحید خراسانی در قم برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اعظم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دفتر آیت الله وحید خراسانی و خیابان شهدا شهر قم ترتیب یافت.

آیت الله وحید خراسانی نیز در خیابان شهدا شهر قم در جمع عزاداران حضور یافت و همراه با عاشقان خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداخت.

همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله سید محمدعلی علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه و قشرهای گوناگون مردم قم در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، امروز به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، تعدادی از دستجات عزاداری با عبور از خیابانهای اصلی شهر در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بهعزاداری پرداختند.

«حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه و در خشانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکرشده و ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام‌ابیها ازجمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

سرانجام حضرت فاطمه زهرا(س) بر اثر شدت ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس ‌از آن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، حضرت فاطمه(س) روزی امام علی(ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرارداد و به آن حضرت وصیت کرد که پس از وفاتش، ایشان را شبانه غسل دهد و شبانه کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته‌اند، در آیین تدفین و نماز خواندن بر پیکر او حاضر نباشند.

حضرت زهرا(س) درحالی‌که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری‌قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی همان سال به شهادت رسید.»

مراسم  عزاداری فاطمیه با حضور آیت‌الله وحید خراسانی در قم برگزار شد

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید