کد خبر: 332622
۰
۰
نسخه چاپی

احکام اعضای شورای سیاستگذاری نکوداشت آیت الله شاهرودی اعطا شد

به گزارش قم پرس، در مراسمی که صبح امروز چهارشنبه یکم بهمن ماه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، حکم عضویت فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجج اسلام مصطفی توکلیان مدیرکل صدا و سیمای سمنان، محمدحسن رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان و عباس نصیری فرد به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری کنگره نکوداشت آیت الله شاهرودی، توسط عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان اعطا شد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حاشیه این مراسم گفت: ریاست این شورا بر عهده آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان است و این احکام نیز از سوی ایشان صادر شده است.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله شاهرودی نیز سه شنبه شب در نشست اعضای ستاد این کنگره با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان به تبیین شخصیت و جایگاه آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی پرداخت و اظهار داشت: ایشان دارای مرجعیت عام بوده و به ذوشهادتین معروف و مشهور هستند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره نکوداشت این عالم دینی بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد افزود: ایشان اولین مرجع تقلید مقام معظم رهبری بودند و در بسیاری از زمینه در ردیف اولین‌ها به شمار می‌آیند.

نصیری فرد، تأسیس بعثه در حج، ایجاد کمیته درمانی برای طلاب، ساخت مجتمع مسکونی برای طلاب علوم دینی، برگزاری راهپیمایی اربعین به صورت مردمی و تأسیس یک خیریه از مهمترین اقدامات آیت الله حسینی شاهرودی است که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این کنگره گفت: با توجه به گستردگی شاگردان و علاقه مندان آیت الله شاهرودی در کشورهای مختلف عربی، آفریقایی و شبه قاره، فراخوان این کنگره به چهار زبان عربی، لاتین، فارسی و اردو ارائه شده است.

دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله شاهرودی از برگزاری دو نشست علمی این کنگره به ترتیب در مشهد و نجف در ماه‌های اسفند امسال و خرداد ۱۴۰۰ افزود: پیش کنگره نیز در اردیبهشت سال آینده در شاهرود و کنگره اصلی نیز تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تولیدات این کنگره گفت: مراحل تألیف و چاپ هفت جلد کتاب توسط ۱۰ تیم چهارنفره از محققین قم آغاز شده و تهیه و چاپ مقالات در شش محور، تهیه زندگینامه جامع ایشان، ساخت مستند سرو سرخ در دو قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، تولید ۱۰ نمایشنامه رادیویی از دیگر فعالیت‌های تولیدی در این کنگره است.

دبیر کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی گفت: در برگزاری این کنگره حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و سمنان، برخی از مؤسسات دینی از جمله جامع المصطفی در قم، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و … همکاری دارند و شایسته است از پیگیری‌های مستمر و فعال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری این کنگره تقدیر به عمل آید.

خاطر نشان می‌شود، استاندار سمنان نایب رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان دبیری این کنگره را برعهده دارند.

کنگره نکوداشت این مرجع تقلید و عالم وارسته قرار است تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار شود و برگزاری دو نشست علمی در مشهد و نجف و پیش کنگره در شاهرود زادگاه آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی نیز در ماه‌های اسفند، اردیبهشت و خرداد برگزار خواهد شد.

آیت الله حسینی شاهرودی در سال ۱۳۵۳ در نجف به رحمت الهی رفته و آرامگاه ایشان نیز در این شهر مقدس واقع است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید