کد خبر: 335356
۰
۰
نسخه چاپی

ازدواج بین مددجویان کمیته امداد قم ۵۶ درصد افزایش یافت

اکبر میرشکار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در این مدت یک‌هزار و ۲۳۶ فقره کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد ۱۱ ماه امسال کمیته امداد قم اشاره و بیان کرد: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش نرخ تورم،‌ فشار مضاعفی بر نیازمندان و خدمتگزاران آن‌ها به وجود آمد،‌ به‌طوری‌که از نظر تعداد مراجعه‌کنندگان به کمیته‌ امداد و هزینه‌های صورت‌گرفته به ترتیب رشد ۲۲ و ۱۱ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در این مدت ۴۳ هزار و ۳۰۷ نیازمند غیرمددجو برای دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه کردند و سه هزار و ۳۹۶ خانواده جدید تحت پوشش قرار گرفتند که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

میرشکار اضافه کرد: همچنین سه‌هزار و ۶۹ خانواده نیز از پوشش کمیته امداد خارج شدند که یک‌هزار و ۲۲۲ نفرشان به دلیل ازدواج و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نیز به دلیل اشتغال و توانمندسازی بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم هستند و در طول ۱۱ ماه،‌ ۶۳ میلیارد تومان به این خانواده‌ها مستمری پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که ۵۴۵ دانشجو و چهار هزار و ۸۸۳ نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قم هستند،‌ ادامه داد: از میان خانواده‌های تحت پوشش، ۱۵ هزار و ۹۴۴ خانواده معادل ۷۰ درصد زن سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد قم خاطرنشان کرد: پنج‌هزار و ۱۲ خانواده به دلیل طلاق، پنج هزار و ۲۹۱ خانواده به دلیل از کارافتادگی، یک‌هزار و ۴۴۶ خانواده به دلیل بیماری صعب‌العلاج و ناعلاج و ۵۳۶ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: سه‌هزار خانواده تحت پوشش مستاجر هستند و در ۱۱ ماه امسال، یک‌هزار و ۷۵۹ فقره اجاره مسکن و یک‌هزار و ۳۷۱ ودیعه مسکن به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به خانواده‌های مستاجر پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه آینده ۵۰ هکتار زمین به کمیته امداد واگذار می‌شود تا در فاز اول یک‌هزار و ۵۰۰ واحد برای نیازمندان احداث شود؛ تورم و رشد چشم‌گیر قیمت مسکن، خرید خانه برای نیازمندان را غیرممکن کرده است.

میرشکار بیان کرد: در این مدت،‌ ۶ هزار و ۱۰۷ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده که از نظر تعداد ۳۸ درصد و از نظر مبلغ ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۸۷۴ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۳۴ نفر از طریق کاریابی در شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند که نسبت به سال‌گذشته ۴۵ درصد رشد داشته و چهار درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

وی با بیان این‌که ۸۶ درصد تسهیلات خوداشتغالی جذب شده است، افزود: ۴۵ درصد شاغلان در حوزه خدمات،‌۱۷ درصد دامپروری، ۱۶ درصد صنعت و معدن، ۱۲ درصد فرش و گلیم و ۱۰ درصد در سایر حوزه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

میرشکار اضافه کرد: امسال ۱۰۴ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی به‌صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

‌به گفته وی،‌ روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفندماه جاری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر،‌ مساجد و نمازجمعه آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری #۰۲۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را واریز کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید