کد خبر: 353616
۰
۰
نسخه چاپی

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرنگارما پیش از ظهر یکشنبه همایش بررسی طرح رتبه بندی معلمان با حضور احمد امیرآبادی فراهانی و فعالان فرهنگی استان قم در تالار مرکزی قم برگزار شد.

نجفی از فعالان فرهنگی به عنوان نمایندگی از معلمان استان قم در این جلسه با اشاره به وضعیت نامطلوب به معیشتی معلمان گفت: متأسفانه معلمان در کنار شغل خود به مشاغلی نظیر کار در آژانس‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و بازار روزها روی آورده‌اند.

وی افزود حقوق ماهیانه معلمان تا ۱۵ روز کفاف زندگی آنان را می‌دهد که این نشان دهنده ضعف وضعیت معیشتی فرهنگیان است.

نماینده فرهنگیان در ادامه با ذکر چند مثال از مقایسه حقوق معلمان و اساتید دانشگاه گفت: اگر حقوق پایه معلمی هشت میلیون تومان باشد و همان معلم با همان وضعیت علمی به دانشگاه فرهنگیان برود حقوقش ۱۳ میلیون تومان می‌شود.

نجفی همچنین از نماینده قم خواست تا طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۹ سال بلاتکلیفی به سرانجام برسد و مشخص شود چه موانعی بر سر راه اجرای این طرح می‌باشد.

در بخش دیگری از این جلسه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گرامیداشت مقام معلم گفت: یک اصل همیشه در دستور کار مجلس می‌باشد و آن این است که قشر فرهنگی نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

وی افزود ما مدیون معلمان و اساتید هستیم و باید تلاش کنیم این قشر فرهیخته که آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند دغدغه معیشت نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر کند تصریح کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه کشور نگاه به آموزش و پرورش نگاه هزینه‌ای است که می‌بایست این نگاه تغییر کند و یک نگاه سرمایه‌گذاری به آموزش و پرورش داشته باشیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش از نظر رقم و عدد در رتبه اول وزارتخانه‌ها می‌باشد، عنوان کرد: با توجه به تعدد نیروهای فرهنگی، اداری آموزش و پرورش، دانش آموزان و همچنین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این وزارتخانه سهم کمی از سرانه بودجه به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه با تأیید صحبت فرهنگیان گفت احساس تبعیض برای در جامعه بسیار بد است و در برنامه ششم طرح عدالت پرداخت تصویب شد که متأسفانه به جایی نرسید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد گفت امیدواریم دولت بتواند این طرح را به صورت پله‌ای اجرا کند، زیرا اصل اساسی در اجرای این طرح تأمین منابع مالی است.

امیرآبادی فراهانی در ادامه با اشاره به اینکه ما خادم مردم هستیم از تجمع بدون مجوز برخی فرهنگیان انتقاد کرد و خواستار رعایت قانون شد.

در ادامه این نشست نماینده مردم قم و جمعی از فرهنگیان به بررسی طرح رتبه بندی معلمان پرداختند که ۱۳ مورد اصلاحی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد امیرآبادی فراهانی این پیشنهادات را به مجلس ارائه دهد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید