کد خبر: 374286
۰
۰
نسخه چاپی

طرح تفصیلی شهر نقشه راهی برای بازگشایی ها

دهناد عنوان می کند: بسته سرانه جمعیتی هر 15 سال چشم انداز و افق هایی برای بازگشایی معابر و تقاطع ها در طرح تفصیلی شهر دیده شده است ما برای آینده قرار است همان تقاطع عمار یاسر به سمت خیابان بیگدلی و میدان سپاه ؛ در میدان مطهری خیابان 24 متری و در کوتاه مدت محور زینبیه که برای آن ردیف بودجه دیده و قرار است مورد بهره برداری قرار گیرد.

طرح تفصیلی شهر نقشه راهی برای بازگشایی هابه گزارش قم پرس؛زهرا ملکوتی شاد/رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم هم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما می گوید: برای بحث شبکه معابر شهرها توسعه معابر خود را براساس طرح تفضیلی انجام می دهند طبق مطالعات طرح جامع تفصیلی شهر قم فرآیند 114 مرحله ای است براین اساس شهر قم به 314 ناحیه و زون ترافیکی تقسیم کرده است در هر زون ترافیکی خانه و یا کاربریهای مسکونی وجود داشته باشد در حمل و نقل می گوییم که این کاربریهای مسکونی تولید کننده سفر و ترددها خواهند بود.

سید محمد حسین دهناد می افزاید: در این زوم ها نوع کاربریها مشخص می شود که آیا تجاری و یا اداری و یا مسکونی هستند در طرح جامع تفصیلی نوع کاربریها را شناسایی می کنند و پرسشنامه های اماری بین افراد شاغل و یا ساکن در این محدودها توزیع می کنند .در سال 97 این اتفاق در قم رخ داد و آمارگیری گسترده ای صورت گرفت و 11 هزار پرسشنامه در 114 زون ترافیکی توزیع شد.

به گفته وی ؛ با توزیع این پرسشنامه ها مشخص می شود که هر زونی چه نوع کاربری باید برای آن در نظر گرفته شود که چه تعداد سفر تولید می کند هر زونی به کجا ختم می شود و این جابه جایی ها با چه نوع وسیله نقلیه ای رخ داده است ؟ طرح جامع برای توسعه معابر پیشنهاد هایی داده است که از مقصدی به مقصدی این زون پاسخگو نیست و با توجه به رشد جمعیت افق هایی در نظر می گیرد.

دهناد عنوان می کند: بسته سرانه جمعیتی هر 15 سال چشم انداز و افق هایی برای بازگشایی معابر و تقاطع ها در طرح تفصیلی شهر دیده شده است ما برای آینده قرار است همان تقاطع عمار یاسر به سمت خیابان بیگدلی و میدان سپاه ؛ در میدان مطهری خیابان 24 متری و در کوتاه مدت محور زینبیه که برای آن ردیف بودجه دیده و قرار است مورد بهره برداری قرار گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید