تاکید مهریزی‌ها به حمایت از آرمان مردم فلسطین در فضای مجازی

آنها، روز جهانی قدس( آخرین جمعه ماه رمضان) را برای دنیای اسلام و مسلمانان که به ابتکار امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ نامگذاری شد، آن را نماد فریاد علیه مستکبران به خصوص غاصبان رژیم صهیونیستی ذکرکردند.

یکی از شهروندان مهریز در گفت و گو با خبرنگار ما، یاد و خاطره شهدای انتفاضه و جبهه مقاومت و در صدر آنها شهید حاج قاسم سلیمانی را که سمبل ایثار، اخلاص، مقاومت و میدان عمل هستند، گرامی داشت و گفت: آرزوی دیرینه دشمنان مسلمانان به خصوص صهیونیست ها فراموشی روز جهانی قدس است.

رضا زارعیان افزود: با وجود ادامه توطئه‌ها، نه تنها این روز فراموش نمی شود بلکه مردم همانند سال های گذشته به صورت گسترده در راهیپمایی شرکت می کردند، ولی فردا (جمعه) به دلیل محدودیت های کرونایی در فضای مجازی از آرمان های مردم فلسطین علیه صهیونیست ها دفاع و از آنها حمایت می کنند.

به گفته فاطمه کمالی دیگر شهروند مهریزی، روز قدس، روزی ماندگار برای جهان اسلام و روز رهایی قدس شریف از دست صهیوینست هاست و باید به نحو مناسبی به عنوان رسالت انسانی و دینی گرامی داشته شود.

این فرهنگی یادآور شد: هر فردی به هر شکلی که می‌تواند در شرایط کرونایی برای بزرگداشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم زجر کشیده فلسطین حمایت فریاد رهایی بیت‌المقدس را رساتر از سال های قبل به گوش جهانیان برسانند.

روز قدس روز حیات اسلام است

همچنین فرماندار مهریز گفت: به فرموده امام خمینی (ره)، روز قدس حیات مجدد اسلام، نماد حق طلبی و آزادی خواهی و ظلم ستیزی با مستکبران جهان به خصوص رژیم غاصب اسراییل است و همچنین روز نمایش وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: با فرمان تاریخی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، مردم ایران و دیگر مسلمانان ، هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان، ماندگارترین روز را در حمایت از آرمان مردم فلسطین با تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابل آئینه دیدگان جهانیان به رخ می کشند .

وی اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا امکان راهپیمایی وجود ندارد، اما با فریاد دادخواهی، درد مشترک تمامی عدالت طلبان را به گوش جهانیان می رسانیم و یادآور می شویم که مساله روز قدس هم امسال از هر سال مهم‌تر است.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: با گوش جان سپردن به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز در صف دل‌های مؤمن مسلمانان جهان، مشت خشم خود را از عمق جان بر سر صهیونیست های غاصب و ایادی مستکبران می کوبیم .

روز قدس روز پاسداشت آزادگی است

همچنین شهردار مهریز گفت: روز قدس روز همت و غیرت علیه مستکبران، روز ایستادگی حق علیه باطل و روزی که مردم آزاداندیش جهان فارغ از خط کشی‌های سیاسی، مذهبی و مرزی یک صدا علیه ظلم و ستم فریاد مشترک آزادی سر می‌دهند و خواستار پایان یافتن این بی عدالتی و تجاوز آشکار به خاک فلسطین هستند.

حمزه زارع زاده افزود: در ماه رمضان با بزرگداشت روز جهانی قدس و انجام برنامه‌های مختلف بار دیگر جنایت‌ های رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرده و به فلسطینیان و آزادگان جهان نوید پیروزی می‌دهیم.

وی تصربح کرد: امسال به علت شیوع کرونا در جهان و ایران، امکان راهپیمایی گسترده در خیابان‌ها و سر دادن شعار علیه استکبارجهانی وجود ندارد ولی این محدودیت مانع حمایت مردم جهان از فلسطین نمی‌شود و باید حمایت خود را از قدس شریف و مردم آن اعلام کنند.

روز قدس روز شکست اسرائیل غاصب است

همچنین به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز ،روز قدس در عمل نماد عشق و استقامت، شوق رهایی از نفاق و کفر، شکوه ایمان و نبرد شیران، یادآور اتحاد مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

محمد صادقی سرچشمه افزود: امسال هرچند با توجه به اعلام محدودیت ها به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی برگزار نمی‌شود ،ولی با دلی آکنده از شوق و امید در زنده نگهداشتن این روز و محکومیت اقدامات شیطانی بردگان اسکتبار دل‌هایمان را در دفاع از مردمان مظلوم فلسطین همسو کرده و برگ‌ زرّینی دیگری را در یاد و خاطره‌ها رقم زده می زنیم .

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان هم در کنار سایر اقشار با حضور در فضای مجازی بزرگداشت روز جهانی قدس را رسالت دینی، ملی و انقلابی خود می‌دانند و با گرامی داشت اهداف و آرمان مردم فلسطین ، موجب شکست استکبارجهانی در منطقه می شوند.

فلسطین متعلق به امت اسلام است

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: موضوع فلسطین و بیت‌المقدس در عمل متعلق به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است و حمایت از آرمان های مردم مظلوم به مثابه مساله اول جهان اسلام است .
حجت‌الاسلام صادق مومن افزود: در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و نبود امکان برگزاری راهپیمایی در روز قدس ویژه برنامه‌ای با سخنرانی رهبر معظم انقلاب از طریق شبکه های سراسری پخش می شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان مهریز مراسمی برای اعلام برائت از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از تمامی آزادیخواهان مقاومت فردا ( جمعه ) برابر۱۷ اردیبهشت‌ماه جاری از ساعت ۹ صبح در جوار گلزار شهدای گمنام منطقه با رعایت نکات بهداشتی و حضور تعداد محدودی از مردم برگزار می‌شود.

امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی با هدف حمایت از مردم فلسطین از طریق همراهی مسلمانان جهان در کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی از سرزمین های اسلامی آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید