۶ هزار و ۵۴۲ نفر در مرز آستارا پایش بهداشتی شدند

حسین خورشیدی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع افراد پایش شده، چهار هزار و ۳۷۱ نفر تست رپید دادند و ابتلای پنج نفر از آنها به بیماری کووید ۱۹ قطعی شد.

وی بیان کرد: بیشتر ترددکنندگان از مرز آستارا، رانندگان کامیون های خارجی هستند و هلال احمر بیش از هزار ماسک و هشت هزار و ۵۰۰ میلی لیتر مواد ضدعفونی در میان آنها توزیع کرده است.

وی ادامه داد: کنترل کرونا در مرز با مشارکت نیروهای بهداشت و امدادگران هلال احمر تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در صورت صلاحدید پزشکان، به تست تکمیلی یا پی سی آر ترددکنندگان هم اقدام خواهد شد.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، ۸۰ بسته غذایی تهیه و توسط ۱۷ خانه هلال آستارا در بین نیازمندان و زنان بی سرپرست توزیع شد و اهدای بسته های غذایی به نیازمندان ادامه دارد و خیران و شهروندان در این امر خیر سهیم باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: بمناسبت هفته هلال احمر از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه برنامه های مختلفی نظیر دیدار امداد، گلباران مزار شهدای گمنام، برگزاری ضیافت افطار امدادگران در پایگاه امداد و نجات جاده ای صیادلر، برگزاری کارگاه های آموزشی و تجلیل از مادران امدادگر اجرا خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید