یک مسوول بهداشتی: مردم از دید و بازدید در روز عید فطر خودداری کنند

مهدی دهقان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافرت، میزبانی میهمانان و حضور در تجمعات از عوامل خطرساز در این روزهای کرونایی است و نباید تجربه تلخ تعطیلات نوروزی که به دلیل همین تجمعات و دورهمی ها رخ داد تکرار شود.

وی ادامه داد: مهمترین عامل خطرساز در ابتدای سال جدید، سفرهای نوروزی و رعایت نکردن اصول بهداشتی، حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی بود که متاسفانه منجر به مرگ و میر بسیاری از هموطنان و افزایش مبتلایان به این ویروس منحوس شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوع برای مقابله با کرونا، بحث پرهیز از سفرها، مراسم عروسی و عزاست که مردم تا می‌توانند باید از سفر غیر ضروری خودداری کرده و پذیرای میهمانان در این ایام نباشند.

دهقان افزود: موضوع دیگر بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است چون اگر یک گروه رعایت کند اما گروه دیگر رعایت نکند خیلی راحت باعث انتشار بیماری می‌شود.

وی اضافه کرد:خبرنگاران و اصحاب رسانه، بازوی توانمند حوزه بهداشت و درمان هستند و در این روزهای کرونایی برای آگاه سازی شهروندان خوش درخشیده و زحمات زیادی کشیدند که از خبرنگاران انتظار داریم مثل گذشته در راستای فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی، به ویژه پرهیز از سفر و دورهمی‌های فامیلی تذکرات و هشدارهای لازم را به شهروندان منعکس کنند.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی - درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۰۷ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۵۶۸ تن رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید