تعداد بیماران کرونایی بستری در خراسان رضوی از ۱۴۰۰ نفر گذشت

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۱۳ نفر در بخشهای مراقبتهای ویژه بستری هستند و طبق پیش بینی ها با اوجگیری تعداد مبتلایان، خراسان رضوی در هفته جاری قله موج پنجم کرونا را تجربه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سویه دلتا در مشهد و خراسان رضوی به سرعت در حال چرخش است و بر اساس پیش‌ بینی های صورت گرفته در پایان هفته تعداد مبتلایان در استان به بالاترین حد خود می رسد.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز گذشته ۳۵۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری شدند.
انجیدنی از آمادگی تمامی بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه علوم پزشکی و همه ظرفیت‌های بیمارستانهای عمومی و خصوصی برای درمان کرونا خبر داد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام به بقیه جمعیت این استان خدمات‌رسانی می‌ کنند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۱۰ تن دیگر از هموطنانمان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان کرونا در کشور به ۸۸ هزار و ۲۷۳ تن رسید.

در این مدت ۲۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۴۳۲ نفر از آنها بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید