واکسیناسیون سبب کاهش شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در اردستان شد

به گزارش ایرنا، حسن ذبیحی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نمودارهای وضعیت کرونا در اردستان برخلاف شایعه‌هایی که‌ درباره اثربخشی واکسن کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود، نشان دهنده این است که اجرای طرح واکسیناسیون آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونایی را کاهش داده است.

وی بابیان اینکه‌ شیوع کرونا سبب ایجاد محدودیت‌هایی در زندگی و اشتغال مردم شده است، ادامه داد: مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند تا شرایط به وضعیت قبل از شیوع کرونا بازگردد.

مدیر شبکه‌بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: برخی مطلب‌های منتشره در فضای مجازی درباره واکسیناسیون باورهای غلطی است که تاثیر منفی در جامعه داشته و استقبال مردم از واکسیناسیون را کاهش داده که‌ درست نیست، از این رو مردم‌ باید نسبت به واکسینه‌کردن خود اقدام کنند تا شاهد ایمنی در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: واکسن هراسی و میزان استقبال از واکسیناسیون موضوعی است که در شرایط کنونی باید بیش از پیش به آن توجه شود، چرا که واکسن برای قطع زنجیره شیوع کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به سوی اقناع‌سازی جامعه هدف و رفع شبهه‌های احتمالی رفت.

به گفته وی، هر چه استقبال مردم از طرح واکسیناسیون بیشتر شود، با کاهش محدودیت ها مواجه خواهند شد.

تلاش برای تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان

ذبیحی با بیان اینکه همه تلاش شبکه بهداشت و درمان اردستان سرعت بخشیدن به وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان است، اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان با مدرسه‌هایی که دانش‌آموزان آنها از واکسن کمتر استقبال کرده‌اند ارتباط مستقیم برقرار کرده و دانش‌آموزان ملزم به واکسیناسیون شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۶۴۱ نفر به عنوان جامعه هدف شهرستان باید واکسن دریافت کنند، افزود: تاکنون ۲۹ هزار و ۹۶۰ نفر نوبت نخست واکسن را تزریق کرده که بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف را شامل می شوند؛ همچنین ۱۷ هزار و ۶۵۴ نفر واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۹۲ واکسن کرونا در اردستان تزریق شده است.

بنا بر اعلام مدیریت آموزش و پرورش اردستان افزون بر ۲ هزار و ۸۰ دانش‌آموز دوره متوسطه در اردستان مشغول به تحصیل هستند.

شناسایی ۱۹ مورد جدید کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیص بیماری، ۱۹ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۴ هزار و سه نفر رسید.

وی افزود: با پذیرش ۶ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افرادبستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به ۱۵ نفر رسید.

ذبیحی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا در اردستان ثبت نشده است، اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۷۸۹ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۷۴ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در اردستان انجام شده است.

وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع ویروس کرونا در برهه کنونی زرد است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید