عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حلاوت واکسیناسیون را از بین می‌برد

دکتر مهرداد بابایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن از ابتدای طرح واکسیناسیون در استان البرز تزریق شده است و حداقل یک میلیون ۹۰۰ نفر معادل ۸۰ درصد افراد واجد شرایط یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

این مسوول بیان داشت: همچنین بیش از ۶۵ درصد جمعیت هدف استان البرز ۲ دز واکسن را دریافت کرده ا ند و این امر موجب شده استان البرز از شرایط قرمز به زرد و آبی کرونایی تغییر وضعیت دهد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز ، پنج شهرستان آنها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، گفت: هنوز وضعیت شهرستان های اشتهارد و کرج زرد کرونایی است که امیدواریم با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد رنگ باختن کرونا در کل کشور و استان البرز باشیم .

بابایی یادآور شد: از هفته گذشته تاکنون استان البرز در تمام بخش‌ها اعم از بستری،‌ مراجعات روزانه بیماران کووید۱۹ و ماموریت‌های اورژانس روند کاهشی را تجربه کرده است .

وی در عین حال تاکید کرد که رعایت پروتکل‌ها در کشور و استان البرز رضایتبخش نیست ؛ یکی از موضوعاتی که همه متولیان را نگران می کند این است که شیرینی و حلاوتی که به واسطه تزریق واکسن به وجود آمده اگر رعایت پروتکل‌ها صورت نگیرد و ادامه دار نباشد وضعیت به وجود آمده از بین می رود.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای دنیا با توجه به اینکه واکسن زده اند اما به واسطه رعایت نکردن پروتکل‌ها و شیوه نامه‌ها اکنون موج جدیدی را تجربه می‌کنند.

این مسوول از مردم خواست ضمن آنکه تزریق واکسن جدی بگیرند، از رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی غفلت نکنند.

بابایی با اشاره به اینکه ویروس جدید جهش یافته «او میکرون» که اکنون در کشور آفریقا شناسایی شده ممکن است با رعایت نکردن پروتکل‌های اجتماعی شیوع آن گسترش یابد، گفت: بهترین راه مبارزه با ویروس با جهش‌های مختلف در قدم اول رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که انتظار می‌رود رعایت پروتکل‌ها مانند ماه‌های اولیه شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه یابد.

وی اظهارداشت: هنوز به طور کامل خصوصیات این ویروس مشخص نیست اما با توجه به اینکه این جهش بیشتر بوده ،‌ دانشمندان جهان را نگران کرده که ممکن است از سطح واکسن های موجود عبور کند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز رعایت فاصله اجتماعی ،‌استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید