کد خبر: 382788
۰
۰
نسخه چاپی

۱۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم فعال است

محمود تقی‌پور عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۹۶ آموزشگاه ویژه بانوان، ۹ آموزشگاه ویژه آقایان و ۵۲ آموزشگاه نیز دومنظوره است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۱ مربی در آموزشگاه‌های آزاد قم، اضافه کرد: در این آموزشگاه‌ها ۱۴۹ مربی خانم و ۷۲ مربی آقا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌کنند.

وی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۶۹ دوره آموزشی در این آموزشگاه‌ها برگزار شده و چهار هزار و ۵۲۵ نفر- دوره آموزش ارایه شده است.

تقی پور با بیان این‌که از تعداد دوره‌های برگزار شده ۴۳۵ دوره برای خانم‌ها و ۱۳۴ دوره نیز برای آقایان بوده است، بیان کرد: از مجموع دوره‌های برگزار شده برای خانم‌ها ۳۳۶ دوره مربوط به بخش خدمات، ۶۳ دوره صنعت، ۲۳ دوره فرهنگ و هنر و ۱۳ دوره مربوط به کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دوره‌های برگزار شده برای آقایان نیز ۱۰۵ دوره خدمات، ۱۰ صنعت، ۷ فرهنگ و هنر و ۱۲ دوره مربوط به کشاورزی بوده است.

وی توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای قم با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: ویژگی این آموزش‌ها، پرورش کارآفرین است؛ به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌نمایند./

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید