کد خبر: 383041
۰
۰
نسخه چاپی

ورودی دانش آموزان به هنرستان‌های قم سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است

علیرضا رحیمی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین دوره‌های تحصیلی موجود در استان، حدود ۷۵ هنرستان فنی و حرفه‌ای داریم و در خصوص گرایش دانش‌آموزان قمی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز نسبت به دانش‌آموزان کل کشور وضعیتمان مطلوب است.

وی با یادآوری اینکه مطابق هدف‌گذاری صورت گرفته، باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه جذب هنرستان شوند گفت: در استان قم، امسال با ۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۴۰ درصد رسیده‌ایم.

وی محدودیت مکان را عامل جذب نشدن برخی داوطلبان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز، معضل کمبود فضاهای آموزش فنی و حرفه‌ای را جبران کنیم.

رحیمی در بخش دیگری از این گفت و گو تعداد دانش آموزان استان قم را حدود ۳۰۰ هزار نفر برشمرد و بیان داشت: حدود ۱۸ هزار فرهنگی در سطح مدارس قم فعالیت می‌کنند.

وی وجود یک هزار و ۴۸۱ مدرسه در استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری آموزش و پرورش قم به لحاظ نیروی کار، نسبت به سال‌های گذشته وضعیت خیلی خوبی دارد، اکنون ۴۰ درصد نیروها زیر پنج سال سابقه خدمت دارند که این یک فرصت خوبی برای استان به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، بین معلمان تعادل جنسیتی برقرار شود، و برای مدارس پسرانه معلم مرد داشته باشیم تصریح کرد: نداشتن نیروی کافی باعث شده، که در مدارس اول و دوم ابتدایی پسران از آموزگاران زن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امکان دسترسی دانش‌آموزان استان به مدرسه در مقایسه با سایر استان‌های کشور بهتر است گفت: تقریبا در استان جایی که امکان رفتن دانش‌آموزان به مدرسه غیرممکن باشد، وجود ندارد.

رحیمی اضافه کرد: تنها در روستاهای محدودی از استان، دانش‌آموزان نیازمند جابه‌جایی هستند.

دبیرخبر: #علی_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید