کد خبر: 412797
۰
۰
نسخه چاپی

میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است

به گزارش قم پرس داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران گفت: در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی آنچه مصوب و ابلاغ شد متنی مورد توافق دولت و مجلس است.

وی‌افزود: امروز آقای فرزین در ارتباط با تأمین ارز انجام شده، گزارش خوبی دادند. بر اساس گزارش ایشان میزان تخصیص ارزی که در سال گذشته انجام گرفته رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد و اتفاقاً یکی از بیشترین تخصیص‌های ارز نسبت به خودرو و قطعات خودرو است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ را به خوبی به لحاظ بودجه و تأمین مالی پشت سر گذاشتیم و در این رابطه ۲۱۰۰ همت منابع دولت تجهیز شد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ داشت بنابراین شاهد تحول در حوزه تأمین منابع مالی دولت بودیم.

وی ادامه داد: ۱۶۲۰ همت تأمین اعتبارت جاری و ۳۰۳ همت بودجه عمرانی بود که هر دو نسبت به سال قبل از آن رشد داشته اند و سهم درآمدهای پایدار دولت و رشد آن بیش از سایر منابع بوده است.

منظور تصریح کرد: ۵۷ درصد رشد در درآمدهای دولت داشتیم و سهم فروش نفت و املاک ۱۷ درصد بود لذا دولت به سمت تأمین منابع مالی پایدار غیر تورمی و با تأکید بر درآمدهای مولد در کشور می رود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید