کد خبر: 412885
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۴ هیات مدرسه در کانادا خواستار بیش از ۴ میلیارد دلار کانادایی( معادل ۲.۹۶ میلیارددلار آمریکا) خسارت از شرکت هایی مانند متاپلتفرمز و اسنپ شده اند زیرا محصولات آنها به دانش آموزان آسیب رسانده است.

این هیات های مدارس در بیانیه ای مشترک نوشته اند: این محصولات برای استفاده مکرر طراحی شده اند و شیوه تفکر، رفتار و یادگیری کودکان را تغییر می دهند.

طبق بیانیه، این امر به بحران های یادگیری و روحی در دانش آموزان منجر می شود و درنتیجه مدارس مجبور می شوند سرمایه گذاری بیشتری در برنامه های پشتیبانی انجام دهند.

در این شکایت از تیک تاک، اپ چینی اشتراک گذاری ویدئو کوتاه نیز نام برده شده است. این شکایت توسط هیات مدرسه ناحیه تورنتو، هیات مدرسه ناحیه پیل ، هیات مدرسه منطقه تورنتو کاتولیک و همچنین هیات مدرسه منطقه اوتاوا-کارلتون ثبت شده است. بیش از هزار مدرسه تحت نظارت این هیات ها هستند.

چند تحقیق نشان داده پلتفرم هایی مانند فیس بوک و واینستاگرام ممکن است اعتیادآور باشند و استفاده طولانی مدت از آنها به اضطراب و افسردگی منجر می شود.

سال گذشته ۳۳ ایالت آمریکا از متا شکایت و این شرکت را متهم کردند با محصولاتش چالش های سلامت روحی میان کاربران کودک و نوجوان به وجود می آورد.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.