۷۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان فارس شناسایی شد

به گزارش قم پرس دکتر عبدالرسول همتی، گفت: از یک‌هزار و ۶۸۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۷۴ مورد جدید در استان، شیراز ۵۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ مرودشت، ممسنی و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ خرم بید و لامرد هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان، ۱۰۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون ۴ هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در گروه سنی زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلاء وجود داشت، مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱ درصد ابتلاء وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلاء بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است و این امر نشان می‌دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

دکتر همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری، مراقب سلامتی خود، خانواده و به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید