انجام عمل جراحی موفقیت آمیز قلب باز بر روی بیمار کرونایی در کاشان

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مراجعه یک بیمار ۴۸ ساله اهل قم با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: با توجه به علائم بالینی و سکته قلبی بیمار و با نظر پزشکان متخصص قلب این بیمارستان قرار شد مورد عمل جراحی قلب باز قرار گیرد.

وی با اشاره به تست کرونای این بیمار که مثبت شد، ابراز داشت: این بیمار اورژانسی در نهایت توسط محمدصادق پورعباسی فوق تخصص جراحی قلب باز بیمارستان بهشتی و با همراهی سید مهدی موسوی فوق تخصص بیهوشی قلب تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و بعد از پنج ساعت انجام عمل موفقیت آمیز بیمار برای مراقبت‌های بیشتر به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت که این بیمار بعد از ۱۰ روز بستری و مراقبت با حال عمومی مساعد به آغوش گرم خانواده بازگشت.

آغاز به کار مجدد رستوران‌ها در کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مجدد رستوران‌ها در کاشان تصریح کرد: رستوران‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همشهریان کاشانی ارائه خدمات کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان فعالیت تمامی رستوران‌ها و مراکز فروش مواد غذایی که عرضه را به صورت بیرون بر انجام می‌دهند و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پذیرش مشتری بلامانع است.

مروجی تاکید کرد: کماکان فعالیت واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و مراکز ورزشی پربرخورد همانند کشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سیر نزولی کرونا در کاشان / ‏بیماری‬ پایان نیافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین با اشاره به سیر نزولی بیماران بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی کاشان متذکر شد: ویروس کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و مردم نباید تصور کنند که این بیماری پایان گرفته است.

وی با بیان اینکه شهروندان کاشانی لازم است همچنان موارد بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند، افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت به تمام همشهریان کاشانی به خصوص افرادی که بیشتر در معرض ابتلاء هستند، سفارش می‌شود.

راه اندازی دستگاه تست ورزش بی سیم در بیمارستان بهشتی کاشان

مروجی همچنین از راه اندازی دستگاه تست ورزش بی سیم در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و گفت: این دستگاه توسط خیر ارجمند حاج حسین لاجوردی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خریداری و در بخش قلب و عروق بیمارستان بهشتی مستقر شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه تست ورزش یکی از به روزترین نمونه‌های خود در سطح جهان است، یادآور شد: این دستگاه دارای استانداردهای معتبر FDA آمریکا و EC اروپا و یکی از قدرتمندترین و بهترین دستگاه‌های تست ورزش در دنیاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه تصریح کرد: این دستگاه قابلیت تحمل وزن بیمار تا ۲۲۷ کیلوگرم، قدرت فیلترینگ بالا جهت رسیدن به بهترین سیگنال تشخیصی و واقعی، قابلیت ذخیره سیگنال بیماران به صورت نامحدود، کالبیراسیون اتوماتیک توسط تردمیل و غیره را دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید