۱۳ هزار تخت بیمارستانی طی یک سال در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قم پرس قاسم جان بابایی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت بهداشتی درمانی و پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی به میزبانی فرمانداری گرمسار ضمن بیان اینکه برای عبور از پیک بیماری‌های پاییز و زمستان آمادگی‌های لازم ایجادشده است، ابراز داشت: تلاش می‌شود تا هنگام بروز دو بیماری کرونا و آنفولانزا طی شش‌ماهه دوم سال بیمارستان‌ها خدمات لازم را به بیماران ارائه دهند.

وی ضمن بیان اینکه ۵۰ درصد تخت‌های پیش‌بینی‌شده تا چند ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود، افزود: هدف از این اقدام داشتن تخت مازاد هنگام بروز بحران است لذا در این راستا علاوه بر مواردی که ذکر شد ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌های کشور برای شرایط حساس نگه‌داشته می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه با توجه به موقعیت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مسیر زائرین حرم مطهر رضوی، باید به این نقاط در حوزه سلامت توجه بیشتری شود، ابراز داشت: خوشبختانه به حول قوه الهی و تلاش کادر درمان خدمات لازم و مناسب بسیار مطلوب به مسافران و مردم منطقه ارائه می‌شود.

جان بابایی ضمن بیان اینکه خوشبختانه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در استان سمنان مطلوب ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: تأمین سلامت و تجهیز و به‌روزرسانی تجهیزات درمانی این منطقه با توجه به نزدیکی به پایتخت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه جدی نگرفتن کرونا باعث بروز شرایط حاد در کشور می‌شود، افزود: با توجه به اینکه برای عبور از کرونا نیازمند مسئولیت‌پذیری هر چه بیشتر مردم هستیم لذا می‌بایست حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقویت شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید