آمار مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافت

علی فرهمندپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دو روز اخیر آمار مراجعه افراد مبتلا به کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافته است که این امر یک زنگ خطر برای بازگشت دوباره وضعیت بحرانی است.

وی بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید و افزود: کرونا تمام نشده است و همچنان به صورت جدی وجود دارد. لذا از مردم عاجزانه تقاضا می‌شود که در راستای پایدار ماندن وضعیت سفید، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست فرمانداری دزفول به نشست امروز ستاد کرونای استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه اعلام شد که وضعیت مراجعه افراد در چند شهرستان استان از قبیل دزفول، بهبهان و شوشتر افزایش یافته است و همچنین بار دیگر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید شد.

فرهمندپور ادامه داد: در این نشست به‌عنوان فرماندار دزفول مطالباتی را مطرح کردم؛ یکی از این مطالبات تعیین تکلیف وضعیت دانشجوهای رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود که دوره کارآموزی آنها به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود و از آنجایی که تحصیلات برخی از این دانشجویان رو به اتمام است، فرهاد ابول نژادیان قول داد که از هفته آینده این پرستاران کار خود را زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آغاز کنند.

وی ادامه داد: آغاز به کار تالارهای عروسی، باشگاه‌های ورزشی و بدن سازی دزفول نیز از دیگر مطالباتی بود که در نشست ستاد کرونا مطرح کردم و مقرر شد این موضوعات بررسی و تا آخر هفته نتیجه بررسی‌ها اعلام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان دزفول نحوه برگزاری مجالس عزاداری ایام محرم و سفر را دیگر دستور کار نشست ستاد کرونای خوزستان عنوان کرد و گفت: مقرر شد آئین‌های محرم و سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند. به زودی دستورالعمل ابلاغ خواهد شد و جلسه‌ای با محوریت «سازمان تبلیغات» و با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد و همچنین مصوب شده است که مجالس عزاداری خانگی نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شوند.

فرهمندپور بیان کرد: در خصوص برگزاری آئین‌های تاسوعا و عاشورا تاکنون دستورالعملی ابلاغ نشده است اما اگر وضعیت سفید پایدار بماند این آئین‌ها برگزار می‌شود و نحوه و نوع برگزاری نیز از طریق دستورالعمل‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، پس از اعلام وضعیت سفید کرونایی از سوی ستاد کرونای خوزستان در روزهای اخیر بسیاری از مردم روانه بوستان‌های ساحلی و تفرجگاه‌های دزفول شده‌اند و خیابان‌های مرکزی و بازار شهرستان نیز به طرز چشمگیری شلوغ شده است. همچنین بر اساس اعلام معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول میزان استفاده شهروندان از ماسک کاهش یافته است و در نتیجه زنگ خطر وقوع بحران کرونایی جدید به صدا درآمده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید