رتبه اول شهرستان دزفول در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش قم پرس علی فرهمندپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نمودارهایی که امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفتند، شهرستان دزفول در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی رتبه اول را در بین سایر شهرستان‌های استان کسب کرد.

وی افزود: این نتایج نشان‌دهنده رفتار صحیح مردم در برابر کرونا بوده است. لذا از مردم تقاضا می‌شود روند رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی را تا شکست کامل این ویروس از سوی آنها تداوم یابد.

سرپرست فرمانداری دزفول در ادامه در خصوص چگونگی و نحوه برگزاری آئین‌های محرم گفت: ستاد ملی کرونا برای دهه اول محرم به جز تاسوعا و عاشورا تدابیری را اتخاذ و ابلاغ کرده است که شهرستان‌ها موظف به بومی‌سازی این دستورالعمل‌ها هستند. لذا طی جلسات مستمر و فشرده‌ای که توسط متولیان از جمله سازمان تبلیغات دزفول و هیئت‌های مذهبی برگزار شد، این دستورالعمل‌ها در دزفول نیز بومی‌سازی شده است.

فرهمندپور تصریح کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های نهایی مقرر شد که برنامه‌های دهه اول محرم با رعایت اصولی و صحیح پروتکل‌های بهداشتی با سقف زمانی یک ساعت و در مکان‌های مشخص برگزار شوند.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات نشست امروز ستاد استانی کرونا، هیئت‌هایی که تمایل به دسته‌گردانی دارند می‌توانند در یک مسافت کوتاه و محوطه اطراف هیئت خود این کار را انجام دهند در غیر این صورت در حالت سکون و در محل اصلی هیئت می‌توانند عزاداری کنند.

سرپرست فرمانداری دزفول با بیان اینکه امکان برگزاری روضه‌های خانگی در صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی سطوح و مکان مراسم وجود دارد، افزود: بهتر است این روضه‌ها در صورت امکان در فضای باز برگزار شود.

فرهمندپور گفت: با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها هر ساله در ایام محرم اقدام به پخت و توزیع غذای نذری می‌کنند، مقرر شد تا یک شماره حساب به این خانواده‌ها اعلام شود تا با توجه به لزوم رعایت موازین بهداشتی و متمرکز شدن نذورات هزینه مورد نظر را به شماره حساب واریز کنند تا مراحل پخت و توزیع این غذاهای نذری در ۸ موکبی که در شهرستان وجود دارد، انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین این امکان وجود دارد که این افراد پس از پخت غذا در موکب‌ها، سهمیه مورد نظر را برای توزیع در بین گروه‌هایی که در نظر گرفته‌اند، دریافت کنند.

سرپرست فرمانداری دزفول همچنین بیان کرد: در راستای جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی هنگام برگزاری آئین‌های عزاداری، چند مکان با محوطه باز و بزرگ برای اجرای مراسم عزاداری سه هیئت بزرگی که در شب‌های دهه اول محرم مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند، آماده شده است.

فرهمندپور ادامه داد: پیرو این تصمیم محل برگزاری مراسم عزاداری هیئت محبان امیرالمؤمنین در کلوپ شهید رجایی، هیئت روضه‌الزهرا در مصلا امام علی (ع) و هیئت رزمندگان در حسینیه ثارالله برگزار خواهد بود.

وی اضافه کرد: سایر مساجد و مراکزی که برنامه‌های خاصی دارند باید با گرفتن رضایت همسایگان اطراف هیئت و با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای اعمال محدودیت ترافیکی در زمان خاصی نسبت به برگزاری مراسم عزاداری اقدام کنند.

تأمین تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی

سرپرست فرمانداری دزفول در ادامه با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول در قالب ۵۲ کامیون آماده بارگیری هستند، افزود: از این تعداد، هشت کامیون فردا به دزفول خواهد رسید و سایر کامیون‌های حامل تجهیزات نیز به تدریج در روزهای آینده برای نصب وارد بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول خواهند شد.

فرهمندپور اعتبار تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول را بالغ‌بر ۱۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به زودی شاهد تجهیز و آغاز به کار این بیمارستان خواهیم بود و تحول بزرگی در حوزه درمان شهرستان شکل خواهد گرفت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید