۳ هزار و۱۷۷ نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شده‌اند

محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱۵ هزار و ۸ تست کرونا در استان گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از این تعداد تست ۱۱ هزار و ۸۳۱ نفر منفی و سه هزار و ۷۷ نفر نیز تست آنها مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، عنوان کرد: ۵۲ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه ۱۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، گفت: ۲ نفر بیمار بستری بدحال هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی جدیدی نداشته‌ایم و آمار کلی فوتی کرونا در استان ۱۶۰ نفر است.

وی در خصوص افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: در این دو خیز گذشته که بیماری کرونا در کشور داشته‌ایم، یک ارتباط کاملاً تنگاتنگ بین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط عموم مردم و افت و خیز بیماری وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: هر کجا مردم پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نکرده‌اند، بیماری خیز برداشت و ما را با مشکل در کشور مواجه کرد اما زمان‌هایی که آمار استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها قابل توجه بوده و به ۸۲ درصد در کشور رسیده، شاهد افت بیماری بودیم.

دهقانی با بیان اینکه ویروس کرونا از نظر ابتلاء و سرایت هیچ محدودیتی قائل نیست، ادامه داد: تمام افراد سالم و بیمار در معرض خطر ابتلاء به بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از کانون‌های انتقال بیماری کودکان هستند، ادامه داد: گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان به هیچ عنوان از این بیماری مصون نیستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید