ابتلای ۲۳ مادر باردار اصفهانی به بیماری کرونا

به گزارش قم پرس بهروز کلیدری بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۴۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که تاکنون تست دو هزار و ۳۰۰ نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه اوج شیوع کرونا در اصفهان شهریور ماه بود، افزود: برگزاری مراسم‌های عروسی، عزاداری، سفر و غیره منجر به افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا طی ۶ هفته متوالی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان میانگین تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در اصفهان به شکل روزانه را ۳۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: البته باید توجه داشت که با توجه به اعمال محدودیت‌های دو هفته اخیر، سیر صعودی کرونا در اصفهان متوقف شده است.

مرگ روزانه ۳۵ اصفهانی بر اثر کرونا

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر سیر مرگ و میر ناشی از کرونا روند ثابتی را داشته است، تصریح کرد: روزانه ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان جان خود را از دست می‌دهند که میانگین موارد قطعی ۱۸ مورد بوده است، این آمار رو به کاهش است؛ طی هفته‌های گذشته عدد فوت در اصفهان به ۴۰ مورد هم رسید.

کلیدری با بیان اینکه حدود ۳۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند، ابراز داشت: میزان مرگ و میر این افراد ۶۰ تا ۷۰ درصد است که این عدد قابل قبول است چرا که میانگین این عدد در سطح دنیا ۸۰ درصد است.

وی تعداد بیماران بستری کرونا که دارای سن کمتر از ۱۸ سال هستند را ۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۳ مادر باردار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اصفهان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تاکنون سه فرد زیر ۱۸ سال مبتلا به کرونا در استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

سقف بستری بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان ۲۵۰۰ نفر است

وی سقف توان بستری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را دو هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: چنانچه مازاد بر این ظرفیت را داشته باشیم، کیفیت مراقبت‌ها پایین می‌آید و افزایش مرگ و میر را تجربه خواهیم کرد.

کلیدری با تاکید بر اینکه تمام امید ما اعمال سیاست‌ها برای کنترل شرایط است، توضیح داد: وزیر بهداشت هم به مدیریت کلان همه گیری کرونا انتقاداتی داشته است، امیدواریم هم وطنان و سیاست‌گذران با یک قاعده مناسب، ضوابطی که باعث کاهش انتقال بیماری می‌شود را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت سرایت ویروس کرونا به شکل واضح افزایش یافته است، ادامه داد: با توجه به ارزیابی صورت گرفته قدرت سرایت ویروس به ۱۰ برابر رسیده است، هر نوع اجتماعی قدرت سرایت را افزایش می‌دهد و خانواده‌ها درگیر کرونا می‌شوند.

تدوین و ابلاغ ۱۲ دستورالعمل برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تدوین و ابلاغ ۱۲ دستورالعمل برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها در استان اصفهان گفت: از بیمارستان‌های مختلفی کمک گرفته‌ایم و در برخی شهرستان‌ها هر دو بیمارستان درگیر شده‌اند، بقیه شهرستان‌ها نیز به نسبت دو تا سه بخش درگیر بستری بیمارانی کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی درمانگاه‌های حاد تنفسی در استان اصفهان در دستور کار است، اضافه کرد: باید در بیمارستان‌های «ریفرال» درمانگاهی راه‌اندازی شود که به صورت ۲۴ ساعته فعال باشد و اگر لازم شد بیماران را برای بستری به بیمارستان ارجاع دهند.

کلیدری با بیان اینکه ساماندهی و نظارت بر روند درمان سرپایی در دستور کار است، ابراز داشت: این امر را بیشتر در درمانگاه‌ها در دستور کار داریم چراکه در حال حاضر امکان نظارت بر روی ۶ هزار مطب برای ما مقدور نیست.

راه‌اندازی کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

وی به راه‌اندازی کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و گفت: این مرکز در حال طی مراحل نهایی است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ابتلای یک هزار و ۸۵۰ نفر از کادر درمان استان اصفهان به کرونا اشاره کرد و گفت: در شهریور و مهر به طور میانگین روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از کادر درمان در استان به کرونا مبتلا می‌شوند که مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و فشار زیادی به سیستم تحمیل می‌کنند.

وی تعداد کل تخت‌های بستری در استان اصفهان را هفت هزار تخت اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۸۰۰ تخت در شهر اصفهان وجود دارد؛ عمده این تخت‌ها باید در خدمات به بیماران دیگری مثل بیماران تصادفی، قلبی، سکته، سرطانی باشد اما قسمت عمده تخت‌های بیمارستانی را به کرونا اختصاص دادیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید