فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی به مرز ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسید

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: روند فوتی های ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی همچنان سرعت زیادی دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته، با افزودن ۲۲ نفر دیگر، تعداد کل جان باختگان بر اثر این بیماری به مرز ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: البته روند ابتلا به کرونا و بستری های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی کاهشی بوده که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به رقم هزار و ۱۷۷ نفر رسیده که از این تعداد ۵۳۹ نفر مشکوک و ۶۳۸ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۹۳ نفر است که از این تعداد، ۷۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به وضعیت بسیار نامناسب شهر ارومیه در خصوص ابتلا و فوت ناشی از کرونا بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، هشت شهروند مرکز استان بر اثر این بیماری فوت کردند که سهم ۳۶ درصدی از کل فوت شدگان را شامل می شود.

به گزارش قم پرس، تاکنون افزون بر ۸۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا ۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دنیا و بیشاز ۹۶۳ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع حدود یک میلیون و ۴۶۸ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز، ۳.۳ درصد مربوط به ایران است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید