سه گروه بازرسی بر اجرای محدودیت در بازار کامیاران نظارت دارند

مسعود الماسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این گروه‌ها در سه نوبت صبح، عصر و شب نسبت به بازرسی اصناف با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دور جدید فعالیت این گروه‌ها از یکم آذر و همزمان با شروع اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها آغاز شده است، افزود: در ۱۰ روز اجرای این طرح، ۱۵۷ واحد صنفی شهرستان بخاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدویت‌های اعلامی، اخطار گرفتند.

فرماندار کامیاران اضافه کرد: گروه‌های نظارتی به صورت کامل بازار و واحدهای صنفی را مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌دهند و در این مدت، ۱۰ واحد از گروه‌های صنفی مشمول تعطیلی بدلیل بی توجهی به اخطارهای کتبی، پلمب شده‌اند.

وی یادآور شد: گروه بازرسی قرارگاه مقابله با کرونا کامیاران متشکل از نمایندگان فرمانداری، اماکن نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، بازرسی و نظارت اتاق اصناف است.

الماسی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اصناف در روند کنترل بیماری و رعایت محدودیت‌ها با ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ همکاری دارند، تاکید کرد: این همکاری بیشترین میانگین در بین شهرستان‌های استان کردستان است.

به گزارش قم پرس، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا ۱۴ آذر ادامه دارد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید