بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ما، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه در حاشیه نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول افزود: آموزش و پرورش در حال حاضر آمادگی بازگشایی مدارس را دارد؛ علت بازگشایی نشدن مدارس، ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کروناست و هر زمان که ستاد اجازه دهد، مدارس باز می شود.

وی افزود: بسته بودن مدارس و دوری دانش آموزان از محیط آموزش با مخاطرات پنهان و پایداری رو به رو است. آموزش و پرورش سعی کرده کیفیت آموزش را از طریق فضای مجازی تامین کند، اما بی شک امکان ارائه آموزش با کیفیت به صورت حضوری بیشتر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تاکید بر آموزش حضوری است و آموزش و پرورش همواره متقاضی بازگشایی مدارس بوده است. هر زمان ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، بازگشایی صورت می‌گیرد. ممکن است شرایط کرونایی کشور پس از ایام نوروز بهتر شود و بازگشایی مدارس به سال تحصیلی آینده هم موکول نشود.

حاجی میرزایی ادامه داد: پیشنهاد ما دایر شدن متعارف مدارس طبق روال هر ساله بود، اما در ستاد گفته شد که قید اختیاری ایجاد شود. قید اختیاری برای آموزش و پرورش نیست و از سوی ستاد عنوان شد.

نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور علی‌اکبر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌هاو مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

ادامه دارد...

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید